Czy sprzedawanie książek w XXI wieku jeszcze się opłaca? Widzimy aż nadto wyraźnie, że tradycyjne książki zostały wyparte przez audiobooki i e-booki, ale czy jest to przyczynek do tego, by księgarnie zaczęły zamykać swoje podwoje w tempie prędkości światła? Niekoniecznie, bowiem taki towar jak tradycyjna książka zawsze znajdzie nabywców, mimo że w liczbie mniejszej, niż przed laty. Biznes księgarski w dalszym ciągu przynosi dochody, ale pod warunkiem, gdy jest wspomagany także sprzedażą innych produktów z tej samej dziedziny lub pokrewnymi. Widać to na przykładzie wielkich sieci księgarskich, które obok książek sprzedają także płyty muzyczne, artykuły papiernicze oraz galanterię. Nieco gorzej przędą antykwariaty. Największą popularnością cieszą się takie, które sprzedają pozycje trudno dostępne i unikatowe. Nierzadko zdarza się też, że właściciele mniejszych księgarni w trosce o własny interes muszą do niego dokładać. Wiele zależy tez od tego, czy na półkach danej księgarni znajdują się kluczowe i popularne nowości. To one najbardziej przyciągają chętnych!